BannerFans.com

 

Flag Counter

 

 

Čo u nás nájdete ?

veľkoobchod s oblečením, veľkosklad oblečenia,

šaty, tuniky, nohavice, dámske svetre, pánske svetre,

spoločnenské šaty, koktejové šaty, business šaty,

mikiny, tričká, blúzky, saká,

blúzky s dlhým rukávom, blúzky s krátkym rukávom, sukne, veľkoobchod s oblečením, veľkosklad oblečenia, novinky, akcie, diskusné fórum, obchodné podmienky, reklamačý poriadok, ako nakupovať, newsletter, , šatové svetre, pončo, pánske košele, tričká, kabelky, svetre, nohavice, rifle, mikiny, tepláky, kravaty, spodné prádlo, detské tričká, detské tepláky, čiapky, roláky, mikiny, nohavice


 

Create your own banner at mybannermaker.com!

Zo sveta módy

Úvod VEĽKOSKLAD OBLEČENIA SPRÁVY A NOVINKY

Správy a novinky zo sveta veľkoobchodu s oblečením


Veľkosklad s oblečením


Veľkosklad oblečenia je obchod vykonávaný vo veľkom či väčšom meradle, ktorý nie je určený pre koncového spotrebiteľa (domácnosti, jednotlivé osoby). Môže ísť o obchod medzi priamymi výrobcami a ďalšími obchodníkmi, alebo o obchod medzi špecializovanými obchodmi konkrétneho sortimentu (elektro, nápoje, stavebniny, oblečenie) a maloobchodníkov. Veľkoobchodné predajné jednotky potom najčastejšie zásobujú iné veľkoobchodné zariadenie alebo maloobchodnú sieť.

Strany veľkoobchodného predaja

Ide teda v prevažnej miere o obchod medzi jednotlivými podnikateľskými subjektmi na trhu (Business to business, B2B). Veľkoobchodné ceny sú vždy nižšie ako ceny maloobchodné, ktoré sú zvýšené o príslušnú maloobchodné maržu, tá tvorí faktický zisk koncové "obchodné jednotky". Táto marža musí pokryť dopravu do predajní, fixné náklady za miesto v obchodoch, uskladnenie, elektrinu, platy predavačov, v niektorých prípadoch aj prostriedky na podporu predaja (reklamy, "regálovné", ...). Zmluva veľkoobchodného dodávateľa a maloobchodného odberateľa je výhodná pre oba subjekty, pretože dodávateľ z nej získa istotu odbytu konkrétneho počtu svojich výrobkov (o ktorých ďalší osud sa de facto ďalej nemusí starať). Túto starosť o to, aby sa predmetný tovar predalo, preberá odberateľ, ten ho ale kupuje za veľkoobchodné ceny a rozdiel na ceny maloobchodné mu generuje výnosy.

Veľkosklad s oblečením

Veľkosklady oblečenia mávajú zvyčajne podobu veľkých skladísk, skladov, úložísk surovín či prekladísk tovaru a materiálu, doplnenej o potrebné administratívne a prevádzkové zázemie. Niekedy bývajú doplnené o maloobchodnú predajňu určenú ako pre miestne obyvateľstvo, tak pre zamestnancov svojej firmy. Niektoré veľkoobchodné zariadenia môžu byť tiež spojená napr. s obchodnými Baliarne sypkých potravín, zariadeniami určenými pre sušenie zeleniny, dozrievanie ovocia (napr. banány), pražiarne orieškov, doplnkovú adjustáž tovar, apod vrátane ďalších doplnkových technických služieb (napr. doprava, logistika, manipulačná technika, údržba a pod).

Od maloobchodov sa veľkoobchody líšia nielen opticky (veľkoobchodné priestory nemusia vyzerať tak vábne ako maloobchodné predajne), ale tiež subjektom na strane kupujúceho a tiež charakterom samotnej transakcie. U typického "skladového" veľkoobchodu a najmä u drahšieho a špecifického tovaru je v podobe písomnej zmluvy, v ktorej má svoje záväzky nielen dodávateľ tovaru, ale aj jeho odberateľ, ktorý sa dopredu zaväzuje v prevzatia a uhradení určitého počtu tovaru v určitom termíne (na rozdiel od koncového zákazníka v maloobchode, ktorý si môže dovoliť kedykoľvek z obchodu "vycúvať"). Samotný objem odoberaného tovaru potom môže byť hybnou silou produkcie zo strany výrobcu, poťažmo celého výrobného reťazca (pozri aj push production a pull production).

História veľkoobchodu

Historicky boli prvé obchody (rádovo až tisíce rokov staré a vychádzajúce z predaja poľnohospodárskej produkcie a základných artefaktov) na maloobchodnej báze. Prechodu k veľkoobchodnému modelu umožnila až rapídny zefektívnenie výroby a (v prípade predaja poľnohospodárskych surovín) intenzifikácie poľnohospodárskej produkcie. O akomsi predchodcovi modelu B2B sa dá hovoriť už u remeselníkov, ktorí si materiál alebo pomôcky pre svoju prácu kupovali u iných výrobcov. Za vrcholného stredoveku postupne dochádza ku vzniku manufaktúr a rozvoja deľby práce a až v 20. storočí nasleduje (v jeho prvých dvoch dekádach) rapídny rozmach masovej výroby a od 70. rokov dochádza k intenzifikácii poľnohospodárstva. Samotné 20. storočia (vrátane konca storočia 19.) je potom v znamení rozvoja marketingu, reklamy a prostriedkov na podporu predaja.

Copyright 2015 - 2019 © Veľkosklad dámskeho oblečenia

TOPlist

velkoobchod oblecenia, velkosklad oblecenia