Výhody a nevýhody - predaj oblečenia
Výhody a nevýhody obchodu s oblečením - predaj oblečenia
Výhody obchodu s oblečením
Hmatateľnosť, tovar je možné prezrieť si na vlastné oči, vyskúšať si veľkosť
Kontakt s predávajúcim. (O tovare sa možno poradiť sa s predávajúcim )
Menej komplikované reklamácie, dostatočné odborné poradenstvo
Nízke cenové rozdiely medzi kamenným a internetovým obchodom
Nevýhody obchodu s oblečením:
Je možné osloviť potencionálnych zákazníkov len z danej oblasti, pripadne priľahlých oblastí Vašeho okolia
Vysoké režijné náklady(nájom, odvody, mzdy) a náklady na marketingové aktivity(reklama, letáky)
„Predať znova“
U kamenných obchodov je zložitejšie viesť databázu zákazníkov, ktorí by sa do predajne pravidelne vracali a znova nakupovali.
Tovar je umiestnený v predajni, a preto vznikajú skladovacie náklady
Nevýhody pre zákazníkov:
Zákazník musí prísť kvôli nákupu do predajne a je obmedzený otváracími hodinami
V priemere vyššie ceny ako u elektronických obchodov, z dôvodu skladovacích nákladov, miezd personálu, prenájom priestorov, energie
Možnosť výberu len prezentovaného tovaru
Menšie predajne majú malý výber sortimentu
Záver:
Kamenný obchod píše na celom svete, ale i u nás dlhú históriu a medzi ľuďmi sa teší veľkej priazni. Je založený na tradícií a zvykoch, ktoré sa len ťažko opúšťajú. Technické vymoženosti každej doby predurčujú vývoj a tým aj vývoj obchodu.
Obchod sa neustále zdokonaľuje a svojím vývojom predurčuje rôzne nové formy. Budúcnosť obchodu je možné vidieť i v čoraz väčšej miere na internete. Internet je fenomén nového storočia a v súčasnosti patrí medzi jednu z najrýchlejšie rozvíjajúcich sa komunikácií vôbec. Vizuálne je schopný spracovať i obrovské vzdialenosti medzi ľuďmi.
O elektronický obchod je preto vzrastajúci záujem, čo spôsobuje mierny pokles záujmu o kamenný obchod. Pre čoraz väčší počet zákazníkov sa stal Internet súčasťou každodenného života. Elektronické bankovníctvo, rezervovanie dovolenky, hľadanie nových knižných titulov, ponuka na aukciách či dokonca nákup áut prostredníctvom Internetu sú dnes už považované za samozrejmosť. Momentálna situácia zatiaľ úplne vymiznutie kamenných obchodov nenaznačuje.
Súčasná doba nám však vďaka internetu predkladá veľmi efektívny spôsob nakupovania a to kombináciu nakupovania cez internet s nakupovaním v kamenných obchodoch.